Ankiety online – tak poznasz poziom satysfakcji swoich klientów
Posted on | October 10, 2017 | No Comments
Osiągnięcie sukcesu w biznesie zależy od wielu czynników, ale najważniejszych jest po prostu spełnienie oczekiwań klientów. Zadowolony klient chętniej korzysta ponownie z usług firmy i jest jej naturalnym ambasadorem wśród swoich znajomych. Przy pomocy ankiet online niemal każda firma może dzisiaj w łatwy sposób zmierzyć poziom satysfakcji klientów, a także rozpoznać czynniki wpływające na ich lojalność.
Na czym polega badanie satysfakcji klientów?
Do najbardziej wartościowych metod badania satysfakcji klientów zalicza się badanie ankietowe. Dzięki specjalnym aplikacjom do ankietyzacji online przeprowadzenie badania w internecie jest dzisiaj dużo prostsze i dostępne niemal dla każdej firmy, która takich badań potrzebuje. Kwestionariusze można wykorzystać do pozyskania danych jakościowych i ilościowych na temat różnych aspektów działalności firmy mających wpływ na decyzje zakupowe klientów. Ankiety online pozwalają przede wszystkim uzyskać informacje, w jakim stopniu zakupiony towar lub usługa spełniła oczekiwania klientów oraz jak satysfakcjonujący dla nich był sposób obsługi.
Jeżeli kwestionariusz wypełniany jest przez klientów sklepów internetowych, można dzięki niemu dowiedzieć się np. jak oceniany jest sam sklep i sposób dokonywania w nim zakupów. Badanie ankietowe pomaga również zidentyfikować różne grupy odbiorców i ich potrzeby, wychwycić aktualne trendy na rynku, czy wreszcie zmierzyć stopień lojalności swoich klientów. Te wszystkie informacje pomagają firmie lepiej zrozumieć potrzeby i oczekiwania klientów, co w efekcie może wykorzystać do odpowiedniej modyfikacji strategii sprzedaży, a nawet oferty.
Zalety elektronicznej ankietyzacji
W dobie internetu nie trzeba armii ankieterów lub wydrukowania setek arkuszy kwestionariuszy, żeby pozyskać opinie klientów. Wystarczy dobra aplikacja do ankietyzacji online, która umożliwia przygotowanie w krótkim czasie przyjazny dla klientów kwestionariusz o dowolnej liczbie i formie pytań, wzbogacony o ciekawe elementy graficzne. Klienci mogą taki kwestionariusz wypełnić po prostu w przeglądarce internetowej, natomiast firma uzyskać szybko wyniki badania w formie precyzyjnego raportu gotowego do analizy w komputerze. Aplikacja sama kontroluje prawidłowy przebieg badania, a więc minimalizuje zaangażowanie w ten proces pracowników firmy. Ankiety elektroniczne może wypełnić nieograniczona liczba klientów i w dowolnym przedziale czasowym.
Zadaniem firmy stosującej tę formę badania poziomu satysfakcji klientów jest wyłącznie odpowiednie wykorzystanie uzyskanych wyników badania, czyli wyciągnięcie wniosków i wdrożenie ewentualnych zmian.