Agencja badań statystycznych

Rynek farmacji

Posted on | November 17, 2015 | No Comments

Dotrzymać kroku największym farmaceutycznym koncernom jest niezwykle trudno. Ich stale rosnąca sprzedaż łączy się z zaufaniem klientów, z czasem coraz częściej sięgających po produkt sygnowany rozpoznawalną dla nich marką, a nawet ze scaleniem cech produktu określonej klasy z jego konkretnym reprezentantem – podobne zjawisko znamy z branży odzieżowej, gdzie denimowe spodnie przywykło się określać jako jeansy, a dobre do biegania obuwie – jako adidasy.

Trudno przecenić sukces zbudowany na takiej przewadze, jak natychmiastowe skojarzenie konsumenta. Aby go osiągnąć z pewnością potrzeba trafu, jednak szczęściu trzeba pomagać. A tego typu pomocna ingerencja powinna odbywać się z chirurgiczną precyzją, która wymaga oparcia w wynikach stosownych badań.

Badacze rynku farmacji

Firmy farmaceutyczne działają na rynku specyficznym, który wymaga stosownych narzędzi badawczych. Znajomość właściwości tego rynku daje wiele możliwości, dlatego coraz popularniejszą wśród tych firm strategią stają się badania rynku. W celu osiągnięcia najlepszych efektów stosowne pomiary zleca się zewnętrznym badaczom, którzy gwarantują obiektywizm prowadzonych badań. Powinny one skupiać się na skutecznym rozpoznaniu właściwości rynku, jednocześnie uwzględniając parametry przedsiębiorstwa, które zleca badanie (np. analiza SWOT firmy).

Także doświadczenie badaczy zewnętrznych w realizacji podobnych projektów stanowi ważny czynnik przemawiający za zleceniem badań zewnętrznym ekspertom, posiadającym niezbędną wiedzę zarówno w zakresie metodologii tego typu pomiarów, jak i nabytym podczas dotychczasowych projektów doświadczeniem i wiedzą związaną z tematem badania rynku farmacja.

Metodologia badań

Zarówno ilościowe (metody związane ze standaryzowanymi kwestionariuszami wywiadu, w obrębie którego występują głównie odpowiedzi wybierane z dostępnej kafeterii), jak i  jakościowe (związane z pogłębionymi odpowiedziami na pytania o charakterze otwartym, dające respondentowi możliwość wyrażenia własnej opinii oraz odpowiedniego jej umotywowania) metody badań związane są z tą gałęzią rynku (badania rynku farmacja). Szczególnie polecane są kombinacje kilku wzajemnie weryfikujących się metod, zmierzające do przedstawienia całościowego obrazu zagadnienia.

Przykładowo, planując strategię związaną z produktem, warto wykonać najpierw ilościowy pomiar w grupie o reprezentatywnych parametrach, a następnie skonsultować uzyskany wynik pomiaru z indywidualnymi respondentami lub ich grupą (IDI lub Focus), co pozwoli określić motywacje, kryjące się za uzyskanymi rozkładami procentowymi odpowiedzi w badaniu ilościowym. Dzięki temu w budowie strategii możliwa do zastosowania staje się perspektywa zorientowana na klienta, w której uwzględnione zostaną konsumenckie postawy i przekonania, zgodnie z ich rzeczywistą siłą oddziaływania.

Obowiązkowa elektroniczna dokumentacja medyczna

Posted on | July 7, 2015 | No Comments

Od sierpnia 2017 obowiązywać zacznie elektroniczna dokumentacja medyczna. Zmiany często przerażają nas początkowo, jednak ostatecznie okazują się korzystne – podobnie może okazać się w tym przypadku. Chociaż wprowadzenie digitalnej postaci dokumentacji na razie budzi nieufność z pewnością na dłuższą metę znacznie usprawni funkcjonowanie organizacyjno-administracyjne podmiotów medycznych.

Mimo, że jeszcze nie jest to obowiązkowe, niektóre przychodnie już wprowadziły u siebie EDM (oprogramowanie do elektronicznej dokumentacji medycznej). Ich doświadczenie pokazuje, że czas potrzebny na całkowite „przestawienie się” z obowiązującej dotychczas papierowej wersji dokumentacji na nowoczesną, elektroniczną dokumentację medyczną to mniej więcej rok czasu. Być może warto zatem rozpocząć już teraz stopniowe wprowadzanie EDM, żeby uniknąć ewentualnych utrudnień.

Wymagania dotyczące oprogramowania

Do zastosowania elektronicznej dokumentacji medycznej niezbędne jest odpowiednie oprogramowanie. Powinno ono spełniać określone wymagania, a więc:

  • zabezpieczać dostęp do informacji medycznych i danych osobowych pacjentów;
  • zapewniać selektywny dostęp do gromadzonych informacji;
  • rejestrować historię zmian wraz z informacjami o autorach tych zmian;
  • zabezpieczać informacje przed zniszczeniem uszkodzeniem lub utratą;
  • generować postać pisemną dokumentacji.

Aplikacje uwzględniające powyższe aspekty zaczynają się już pojawiać w ofercie firm dostarczających oprogramowanie. Także rybnicka firma Biostat, znana ze współpracy z sektorem medycznym, prezentuje swoją propozycję dla jednostek chcących wprowadzić elektryczną dokumentację medyczną. Jest ona zgodna z powyższymi wymaganiami, dzięki wielodostępowi wspiera zarówno pracę pielęgniarek jak i lekarzy, a także księgowych. Oprogramowanie Medfile umożliwia umawianie wizyt, generowanie i wydruk recept czy skierowań, wspierając pracę rejestratorów medycznych.

Atuty Medfile

Jak widać na przykładzie przytoczonych wymagań, najważniejsze kwestie dotyczące oprogramowania związane są z bezpieczeństwem. Twórcy Medfile podeszli do tego zagadnienia dwutorowo. Po pierwsze: dostęp. Dane zbierane w formie elektronicznej dokumentacji medycznej są poufne, co oznacza, że dostęp do nich powinny mieć jedynie osoby posiadające stosowne uprawnienia. Aplikacja Medfile oferuje najwyższe standardy zabezpieczeń weryfikacyjnych, których zastosowanie zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa.

Drugi aspekt w zakresie bezpieczeństwa dotyczy zabezpieczenia przed utratą danych w razie awarii sprzętu komputerowego. Jeżeli elektroniczna dokumentacja medyczna zastąpi papierową, będzie jedyną formą przechowywania danych – dlatego wymaga specjalnej ochrony. Oprogramowanie do prowadzenia elektronicznej dokumentacji medycznej Medfile gromadzi dane także na zewnętrznym serwerze, gdzie automatycznie tworzona jest kopia zapasowa, umożliwiająca odzyskanie danych w przypadku awarii sprzętu komputerowego.

Ciekawostką oferowaną przez aplikację Medfile jest także możliwość załączenia plików graficznych (zdjęć) do elektronicznej dokumentacji medycznej pacjenta. Dostęp do e-dokumentacji lekarz może uzyskać na dowolnym urządzeniu obsługującym aktualną wersję przeglądarki internetowej połączonym z Internetem – dzięki temu może zmniejszyć się udział osób trzecich w wizycie w gabinecie lekarskim, co z pewnością docenią pacjenci.

« go backkeep looking »
  • O nas

    Agencja badawcza ComercialUnion to przede wszystkim szerzenie informacji na temat badań statystycznych, marketingowych, czy też badań fokusowych i sondaży. Staramy się w każdym tekście na łamach niniejszego portalu przedstawić jak najlepiej poszczególne aspekty badawcze. Na wielką uwagę zasługuje tutaj współpraca przy tworzeniu serwisu pracowników agencji badawcze BIOSTAT, z którą serdecznie dziękujemy
  • Recent Comments