Badania fokusowe i sondaże.
Posted on | January 11, 2015 | No Comments
Współcześnie, na rynku działalności badawczej, dotyczącej przede wszystkim badania zachowań i opinii klientów, pojawiła się nowa metoda badawcza, czyli badania fokusowe, która wraz z przeprowadzaniem wszelkiego rodzaju sondaży, zapewnia przedsiębiorcom dodatkową wiedzę o jego klientach. Wobec tego tez, koniecznie należy umiejętnie wykorzystać możliwości, jakie otwierają się przed przedsiębiorcami, którzy skutecznie wdrożą do swojej działalności wykorzystywanie tego rodzaju działań biznesowych, czy tez raczej działań typowo badawczych.
Przede wszystkim, na naszą największą uwagę powinny tutaj zasługiwać badania fokusowe, przeprowadzane w specjalnym pomieszczeniu, czyli w fokusowni, gdzie badaniu poddawane są kilkuosobowe grupy wybrane według odpowiednich kryteriów z całej zbiorowości statystycznej podlegającej w danym przypadku badaniu. Dobrze przygotowana fokusownia, odgrywa tutaj bardzo ważną rolę, bowiem dzięki temu pomieszczeniu, możliwe jest stworzenie odpowiednich warunków do przeprowadzenia badania. Fokusownia, powinna zapewniać pełen spokój i ciszę na czas badania, jak również umożliwiać prowadzenie obserwacji zewnętrznej badanych, przez co też będzie można wnikliwie przeanalizować zachowanie osób badanych.
Równie istotne w dalszym ciągu są wszelkiego rodzaju sondaże, przeprowadzane na większych grupach respondentów, które potrafią wykazać w swoich wynikach, czy poszczególne grupy osób badanych stanowią dla przedsiębiorcy źródło przychodu czy też trzeba będzie nieco zmodyfikować swoją ofertę dostosowując ją do potrzeb danej grupy. Warto tutaj także wykorzystać gotowe opracowania statystyczne, dotyczące z reguły najbardziej popularnych branż, nie mniej jednak, w przypadku branż mniej popularnych, koniecznym będzie zlecenie przeprowadzenia tego rodzaju badań.
Tags: badania fokusowe > badania opinii > badania sondażowe > fokusownia > sondaże