Respondenci w badaniach rynku dla farmacji
Posted on | April 18, 2017 | No Comments
Nie od dzisiaj wiadomo, że dźwignią handu jest reklama, a sukces gwarantuje doskonałe wpisanie się w rzeczywiste potrzeby klientów. Kierując się tymi założeniami, firmy z jednej strony inwestują w skuteczny przekaz reklamowy, a z drugiej badają rynek, by tworzyć ofertę pasującą do popytu. Dotyczy to także firm z branży medycznej.
Badania rynku farmaceutycznego
Czemu służą? Budowaniu oferty, która wypełni rynek produktami i usługami, na które jest rzeczywiste zapotrzebowanie. W tym miejscu warto podkreślić, że badania rynku farmaceutycznego przeprowadzane są zarówno wśród lekarzy, farmaceutów, personelu medycznego, jak i samych pacjentów. Dzięki tak zbudowanej grupie, firmy prowadzące badania rynku dla farmacji są w stanie zaoferować swoim klientom dogłębne analizy i bardzo konkretne wnioski pozwalające kształtować skuteczną politykę sprzedażową.
Lekarze jako respondenci
Jeśli chodzi o zapotrzebowanie na konkretne leki, to osobą, która na ten temat ma wiele do powiedzenia jest niewątpliwie lekarz. To właśnie on, mając bezpośredni kontakt z pacjentem wie doskonale, czego on potrzebuje. I nie chodzi tutaj tylko o potrzebę „tu i teraz”, ale również o choroby, które stają się coraz częstszymi i większymi plagami. Nasz tryb życia sprawia, że coraz częściej chorujemy na pewne dolegliwości, a lekarz wie najlepiej, co to za choroby.
Farmaceuci uczestnikami badania
W badaniach rynku medycznego nie może zabraknąć pytań skierowanych do farmaceutów. To właśnie oni wiedzą najlepiej, jakie leki i suplementy pacjenci kupują. O wielu z nich lekarze nie mają pojęcia, ponieważ są one bez recepty. Farmaceuta tymczasem doskonale wie, czego pacjenci szukają, a także jest w stanie udzielić odpowiedzi na pytania związane z kształtowaniem się cen leków konkurencji.
Opinie pozyskane od pacjentów
Przyglądając się badaniom rynku dla farmacji nie sposób nie zauważyć, że wśród respondentów ważną grupę stanowią również pacjenci. Ich odpowiedzi są niezwykle cenne, ponieważ pozwalają niezwykle precyzyjnie poznać podaż rynkową. Pacjent wie, czego potrzebuje i potrafi określić kryteria, jakie spełniają jego oczekiwania. Dzięki temu staje się dla firmy badającej, a ostatecznie dla firmy farmaceutycznej niezwykle cennym źródłem informacji.
Tego typu badania koncentrują się na wielu aspektach, między innymi na opiniach badanych, satysfakcji pacjentów, ich potrzebach czy znajomości marki na rynku. Dzięki nim firmy farmaceutyczne kształtują kierunek swojego rozwoju i nadają mu konkretny wymiar, czego efektem jest pozycja na rynku