W jaki sposób firma może wykorzystać wnioski z badania opinii?
Posted on | September 18, 2017 | No Comments
Jeśli prowadzisz biznes, zapewne zdajesz sobie sprawę z tego, jak ważny jest jego systematyczny rozwój. Tylko wtedy jesteś w stanie zachować konkurencyjność w ramach branży. Kluczowe decyzje strategiczne nie powinny być jednak podejmowane na chybił-trafił. Muszą być oparte na realistycznych przesłankach. Dlatego właśnie tak ważne jest posłużenie się wynikami pozyskanymi w ramach badań rynku.
Kto może wziąć udział w badaniach opinii?
W badaniach opinii mogą uczestniczyć między innymi następujące grupy respondentów:
– przedstawiciele dystrybutorów i producentów,
– docelowi Klienci,
– reprezentacji podmiotów konkurencyjnych,
– liderzy opinii i eksperci,
– mieszkańcy miejscowości obejmujących obszar prowadzenia działalności gospodarczej.
W jaki sposób prowadzone są pomiary?
Badanie opinii może zostać przeprowadzone z zastosowaniem wielu technik ankietyzacji – zarówno tradycyjnych, jak i nowoczesnych. Badania ankietowe PAPI (ankiety papierowe) umożliwiają przebadane w krótkim czasie respondentów skupionych na ściśle określonym terytorium. Specyficznym rodzajem techniki PAPI jest ankieta audytoryjna. W takim przypadku kwestionariusze są kierowane do uczestników znajdujących się w jednym pomieszczeniu – na przykład w sali wykładowej czy miejscu pracy.
Wywiady telefoniczne CATI to natomiast metoda polegająca na przeprowadzeniu rozmowy przez ankietera w odpowiednio zaaranżowanym studiu. Powinno być ono wyposażone w stanowiska komputerowe w zainstalowanym oprogramowaniem. Dzięki temu odpowiedzi badanych mogą być automatycznie rejestrowane w bazie, co pozwala uniknąć konieczności długotrwałego – ręcznego kodowania.
Wartym uwagi rozwiązaniem są także ankiety internetowe CAWI. W takim przypadku respondent wypełnia ankietę całkowicie samodzielnie, zaznaczając odpowiedzi na własnym komputerze z poziomu przeglądarki internetowej. Wcześniej konieczne jest jego zalogowanie się do systemu z użyciem unikalnego loginu i hasła lub jednorazowego kodu. Badania ankietowe CAPI są natomiast prowadzone w terenie – z użyciem urządzeń mobilnych z zainstalowaną aplikacją.
Co może zyskać przedsiębiorca?
Firma decydująca się na wdrożenie wyników z badania opinii może wprowadzić skuteczne zmiany w dotychczasowej strategii marketingowej. Pozwoli to lepiej rozpoznać grupę docelową – cechy klientów, ich oczekiwania i niezaspokojone potrzeby. Możliwe jest także dobranie efektywnych kanałów promocji i dystrybucji, tak aby zakładane rezultaty szły w parze z optymalizacją budżetu.
Podsumowanie
Nie pozwól sobie zatem na to, aby Twoja firma pozostała daleko z tyłu. Skontaktuj się z agencją badawczą, która przeprowadzi dla Ciebie badanie opinii. Zwiększ swoje szanse na maksymalizację zysków i bądź o krok przed konkurencją.